InHoReCa in your country:
Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Subota, 16.11.2019 || Sudjelujte na 14. VINOcomu  |  Svježe mljevena kava vs. instant  |  10 godina Argeta Exclusive okusa  |  Uz mladu Frankovku i Graševinu obilježeno Martinje s potpisom Feravina  |  Burger King predstavlja Rebel Whopper: 100% Whopper, 0% meso  |  Predstavljanje Agrolaguninih proizvoda na zagrebačkoj špici  |  Dvije hrvatske kuće za odmor najbolje u Europi  |  METRO je ponosni partner prestižnog kulinarskog natjecanja Bocuse d'Or Croatia  |  Posjetite Festival mladog vina “Portugizac Plešivica” i sireva iz Zagrebačke županije  |  Mlado Međimurje po drugi put oduševilo svježinom i pitkošću mladih vina  |   Legendarni Kaltenberg proslavio povratak na hrvatsko tržište  |  Valamar očekuje rast prihoda i operativne dobiti na godišnjoj razini između 8 i 10 posto  |  Vino uz žlicu: Variva s Dolca u Hiltonovu restoranu ReUnion  |  Dražen Boban novi predsjednik Udruženja ugostiteljskih djelatnosti HGK  |  Restoran Terbotz – jedinstvena gastronomija s najljepšim kontinentalnim pogledom u Hrvatskoj  |  Vinski razgovori uz destilate Rossi  |  Novi trendovi u svjetskom kulinarstvu i hotelijerstvu visoke kategorije na petom izdanju Istria Gour  |  Ekskluzivnom večerom u restoranu Oliveto završeno treće izdanje Aminess Wine&Gourmet Nights   |  Vina Laguna osvojila tri zlata na prestižnom natjecanju u Italiji  |  U srcu Münchena ekskluzivna prezentacija hrvatske gastronomije  |   ||
   

Hrvatska: Vinski razgovori uz Dalmacijavino

01.07.2019
U ugodnom i lijepo uređenom wine baru zagrebačke kavane Procaffe u Tkalčićevoj ulici, održano je deseto, jubilarno izdanje "Vinskih razgovora s Tomislavom Stiplošekom", vinske radionice koja je istovremeno i svojevrsni talk show u kojem publika aktivno sudjeluje i tako sukreira tijek razgovora. 
 
 

Stiplošekovi gosti bili su iz vinarije Dalmacijavino: Ivan Kuštra, član uprave i direktor financija; Kristina Pinkert, direktorica vinarije i Viktor Zdilar, enolog /tehnolog.
Dalmacijavino ustvari većina publike povezuje sa žestokim alkoholnim pićima i bezalkoholnim brendom Pipi. Manji broj ljudi tu priču povezuju s vinom, a i ta vina koja su imali, ne pamtimo po istaknutoj kvaliteti.
 
No, kad je tvrtku kupio Luka Diel-Zadro, počinje rekonstrukcija cijele tvrtke pa i tako snaženje vinskog dijela. Ugašene su male, nerentabilne vinarije po otocima, a i prostor u Splitu bi u budućnosti trebao biti samo distributivni centar. Vinska priča Dalmacijavina seli se u vinariju u okolici Drniša, u Petrovo polje, gdje imaju nasad od dvjestotinjak hektara vinograda. Vinarija još nije tehnološki na nivou na kojem bi trebala biti, ali i na tome se radi.
 
Prvi zadatak koji su si postavili, bio je okupljanje nove, sposobne ekipe. 
"Dio koji nas zanima je, naravno, onaj vinski, a tu su, rekao bih, napravili dva odlična poteza. Prvo, doveli su mladog i perspektivnog enologa Viktora Zdilara. On je iz Imotskog, koji ima sličan teroar kao i Drniš, tako da on ima potrebno predznanje o mogućnostima koje ova regija pruža. Drugi su napravili nedavno - kad su za direktoricu doveli Kristinu Pinkert iz Baranje, koja je , po mojem mišljenju, jedna od boljih enologinja u Hrvatskoj. " - tako je kadrovske promjene u Dalmacijavinu prokomentirao Stiplošek.
 
Po vinima koje su donijeli na ovo predstavljanje, vidljivo da idu dobrim putem i da je potencijal neupitan. Uz ugodne razgovore i fine plate sa sirom i Drniškim pršutom, iz ponude Procaffea, kušana su ova vina:
Debit
 
Suho bijelo vino, slamnato do zlatno žute boje, diskretne arome i punog okusa, karakterističnog za drniško područje iz kojeg dolazi. Vino je srednje jakih alkohola, a idealno je za ispijanje uz mladu janjetinu i luk. 
R'kaciteli
 
Ova sorta neobičnog naziva datira još iz 3000. godine pr.Kr, a poznata je kao jedna od najstarijih svjetskih sorti grožđa. U vinogradima Dalmacijavina prisutna je već 30 godina, no ove godine je po prvi put nude kao monosortno vino. Ovo svježe vino specifične arome i okusa te nešto izraženijih kiselina idealno je vino za osvježenje u vrućim ljetnim danima.
Sv. Cecilija
 
Dobivena od autohtone dalmatinske sorte maraštine, Sv. Cecilija opija harmonijom okusa, privlači zlatnom bojom, a njen jedinstveni bouquet oduševljava nepce svakom kapljicom.
Merlot
 
Merlot se uzgaja na Petrovom polju, koje sadržava najbolje od sjevera i juga. Ovo vino uravnoteženih tanina i srednje jakih alkohola krasi tamna, granat crvena boja s prepoznatljivim sortnim mirisom i razvijenim bouquetom. Idealno ja za ispijanje u svakom trenutku.
Merlot Barrique 
 
Merlot barrique vrhunsko je crno vino proizvedeno od istoimene sorte grožđa s biranih lokacija Petrova polja. Nastaje odležavanjem u hrastovim bačvama, što ovoj poznatoj sorti daje specifičan i bogat okus. Vino je duboko crvene boje, srednje jakih alkohola i umjerenih i uravnoteženih tanina.
Kako je običaj na Vinskim razgovorima predstaviti i pokoju premijeru i/ili skriveni dragulj vinarije, tako je i ekipa iz Dalmacijavina na kušanje donijela i dva vina koja još uvijek odležavaju u svojim bačvama.
Plavina
 
Berba 2018. pokazuje jako lijepi potencijal, suprotan od onog što se očekuje od sorte Plavina. U odnosu na crna dalmatinska vina, ova Plavina iznenađujuće je moćna i pitka, a okusom podsjeća na šljivu s tragovima vanilije. Tijelo je srednjeg intenziteta, intenzivne rubin boje sa svim karakteristikama vrhunskog vina. Na tržište ju tek planiraju izbaciti, no u malim količinama kao selekciju. 
 
Cabernet sauvignon
Moćno, robusno i veliko vino berbe 2018., u kojem su izražene sve sortne karakteristike cabernet sauvignona. S ostatkom šećera koji jako lijepo zaokružuje vino, ovo vino njegovano u drvenim bačvama punog je okusa, duboko crvene boje i zaokruženih tanina.

Uz kušanje, a posebice nakon, razvila se diskusija, prvenstveno oko načina prezentacije vina. Kao najbolje vino, publika je ocijenila Plavinu i tu je uočen problem... Kako prezentirati plavinu kao sortu? Strancima nije poznata, a većina naših ljudi će odmahnuti glavom na sam spomen plavine. Međutim, ekipa iz Dalmacijavina dokazala je da Plavina može biti itekako dobro vino.
 
Tomislav Stiplošek je rekao: "Mislim da bi trebalo ustrajati u prezentaciji Plavine kao sortnog vina, dati si truda i vremena i od nje napraviti brend. Jer jednom davno je, primjerice, i zinfandel bio nepoznata sorta." 
 
Vrlo je zanimljivo bilo izlaganje g. Suhadolnika koji smatra da bi trebalo raditi kupaže jer Dalmacijavino ima količine za to i davati im imena po geografskim pozicijama. Po njegovom mišljenju, lakše je napraviti brend od kupaže merlota, caberneta i plavine te stvoriti brend, nego gurati kao glavni proizvod merlot kojeg imaju preko 300 tisuća litara.
 
"Potrošači mogu piti merlot svuda na svijetu i to vas nigdje ne izdvaja", naglasio je Suhadolnik.
Takva ideja uopće nije loša i sigurno bi bilo dobro da se dio vina priprema na takav način.
 
S obzirom na količinu vina, postavilo se pitanje tržišne niše, a odgovor je da će Dalmacijavino razvijati posebnu liniju vina za HoReCa sektor, a posebna linija će biti za maloprodaju. To je odluka koju je publika itekako pozdravila. 
 
Zaključak svih u publici je bio da Dalmacijavino definitivno kreće u novu vinsku eru s odličnom ekipom i trenutno im vina imaju jako puno potencijala. Želja sviju je da ovakvu priču ponovio za godinu dana i vidimo u kojem smjeru se razvija. Kako stvari trenutno stoje, mogli bi dobiti još jednu vinariju s visoko kvalitetnim vinima, ali i sa značajnim količinama. 
 
G.E.T. Report i kavana Procaffe svim su ljubiteljima finih vina i dobre hrane priredili još jednu poslasticu - na terasi i u wine baru Procaffea do 1. 9. se održava G.E.T. Fest - festival vinskog turizma. Informacije potražite na web stranici http://fest.get4u.hr , Fb stranici GET Fest ili najbolje - svratite u kavanu Procaffe, opustite se uz festivalsku ponudu vina i finih zalogaja te se informirajte o sadržajima kojih će ovo ljeto biti puno.



Nazad
 
 
 
 
back to top