InHoReCa in your country:
Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Ponedjeljak, 13.07.2020 || Vinski razgovori uz veličanstvene tramince Iločkih podruma  |  Čaroban Rose iz Kutjeva za osvježavajuće uživanje u Ljetu  |  Od Michelinove preporuke do zvjezdice kvalitetnim lokalnim proizvodima   |  Vino uz žlicu u Veganšpeku  |  Održala se prva hrvatska konferencija o vinskom marketingu  |  Uskoro treći Pjenušavi srijemski doručak   |  Odmor nikad bliže – nova kampanja TZ Zagrebačke županije  |  Pan Pilsner- upoznajte pivo s okusom petka  |  HGK traži produljenje potpora HZZ-a za očuvanje radnih mjesta  |  Osnovana Zajednica riječnog turizma HGK  |   HGK poziva na žurnu provedbu natječaja za pomoć vinarima  |  Hrvatski chefovi na australskoj gastro platformi Chef's Pencil  |   U preporukama za goste u samoizolaciji uvaženi prijedlozi ZOT HGK  |  Split uskoro dobiva najljepši heritage hotel  |  Valamar Riviera i dalje na poziciji najboljeg poslodavca u turizmu  |  Novi promotivni video Esplanade pruža osjećaj sigurnosti i poziva goste u Zagreb   |   Turistička aktivnost stanovništva Hrvatske u 2019.  |  Drugi virtualni susreti o turizmu okupili brojne stručnjake iz Regije i 24 zemlje svijeta  |  Vino vinarije PERAK - šampion 52. Izložbe vina kontinentalne Hrvatske  |  Meet up: SMART TOURISM 5.0  |   ||
   

Hrvatska: Trend pada turističkih noćenja

10.06.2020
Prema podacima DZS-a, u travnju 2020. godine u komercijalnome smještaju ostvaren je 2.241 turistički dolazak i 34.063 turistička noćenja, što je 99,8% odnosno 98,9% manje u odnosu na travanj 2019. godine, što predstavlja već drugi uzastopni mjesec godišnjeg pada turističkih pokazatelja. 

 

Spomenuti je pad rezultat uvedenih mjera u zaštiti protiv širenja koronavirusa, koji je u ožujku uvelike zahvatio EU odakle dolazi velik dio turista u Hrvatsku, a mjere su, među ostalim, obuhvaćale ograničavanje kretanja ljudi.

Prema podacima iz sustava eVisitor (komercijalni, nekomercijalni turistički promet i nautički čarter (eCrew)) objavljenima na internetskoj stranici Hrvatske turističke zajednice, u svibnju 2020. godine ostvareno je 94,8% manje turističkih dolazaka i 90,7% manje turističkih noćenja u odnosu na svibanj 2019. godine. U prvih pet mjeseci 2020. godine ostvareno je 80,5% manje turističkih dolazaka i 75% manje turističkih noćenja u odnosu na isto razdoblje 2019. godine.

Promatrano prema svibanjskoj strukturi turističkih noćenja, znatno se brža dinamika pada (kao i u travnju ove godine) bilježi kod stranih (-84,2%) nego kod domaćih turista (-28%). Uobičajeno, strani turisti na razini godine čine oko 93% (okvirno treći najveći postotak u EU, tj. samo Malta i Cipar imaju veći postotak) ukupnih noćenja te imaju kudikamo veći utjecaj na turističke rezultate u odnosu na domaće turiste. Tako će krajnji rezultati u ovoj godini najvećim dijelom ovisiti o dolascima i noćenjima stranih turista, poglavito turista iz EU.

Hrvatska ima kudikamo najveći postotak deviznog prihoda od turizma (oko 19%) u odnosu na BDP među ostalim članicama EU, što upućuje na to da je hrvatsko gospodarstvo izrazito ovisno o turizmu. Također, turizam utječe i na druge djelatnosti poput trgovine na malo, tj. potrošnja turista utječe na promet u trgovini na malo u čijoj se strukturi na godišnjoj razini najviše prometa ostvari u srpnju i kolovozu, odnosno u mjesecima kada se ostvari i najviše turističkih noćenja. 

Negativna se turistička kretanja bilježe u cijelome svijetu, a teško je predvidjeti s kakvim će turističkim rezultatima završiti ova godina. Prema podacima organizacije World Tourism Organization, na globalnoj je razini u prva tri mjeseca 2020. godine ostvareno 22,4% manje međunarodnih turističkih dolazaka u odnosu na isto razdoblje 2019. godine, i to poglavito zbog znatnog pada u ožujku (-57%). Prema njihovim očekivanjima (objavljenim početkom svibnja), broj međunarodnih turističkih dolazaka na razini cijele ove godine globalno će se smanjiti za 60 – 80% u odnosu na 2019. godinu. Ipak, prema panelu stručnjaka koji su sudjelovali u anketi organizacije World Tourism Organization, većina ih znakove oporavljanja turizma očekuje u posljednjem ovogodišnjem tromjesečju s nastavkom oporavka u 2021. godini.



Nazad
 
 
 
 
back to top