InHoReCa in your country:
Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Utorak, 11.12.2018 || Vinarija Tomić ponosni je partner projekta „Sigurnim putem dalje”  |  Advent priprema Dane otvorenih butelja  |   Zavirite u ELFS & bubbles!  |  Predstavljanje vinarije Zorić  |  Fuliranje s prstohvatom blagdanske čarolije na Strossmayerovom trgu  |  Dani jadranskih lignji u sjeverozapadnoj Istri  |  Vinske zvijezde 2018  |  Vina Belje imaju najbolju turističku ponudu u Slavoniji i Podunavlju   |  G.E.T. Awards: Bijeli grozd 2018  |  Adria Hotel Forum 2019 održat će se u Beogradu!  |  Mediteranska lakoća postojanja  |  Mirisi, okusi i boje otoka Hvara u Zagrebu  |  Gin Woodland ove godine osvojio čak 11 prestižnih svjetskih nagrada  |   Rabljani nastavljaju nizati vrijedne turističke nagrade  |  Fuliranje, uskoro otvara svoja vrata na Strossmayerovom trgu  |  Vino i čokolada: boje, okusi i misli Mediterana  |  Dodijeljene Vinart nagrade  |  Dvodnevna stručna edukacija pod vodstvom chefa Davida Skoke   |  Restoran Kalelarga u novom ruhu i s novim vlasnicima  |  12. Kongres hrvatskog kampinga u Termama Tuhelj  |   ||
   

I Feel Slovenia: Slovenija spremna za novu turističku sezonu

17.04.2018
S obzirom na statističke podatke SURS-a i ocjene Svjetske turističke organizacije UNWTO, prošla je godina, s turističke točke gledišta, za Sloveniju ponovno bila rekordna. S više od 4,7 milijuna turističkih dolazaka i gotovo 12 milijuna turističkih noćenja, što znači 13 % više dolazaka i 11 % više noćenja nego u 2016. godini, slovenski turizam znatno je premašio prosječan rast u Europi. 
 

TURISTIČKI RAST BIO JE IZNADPROSJEČAN U 2017. GODINI
Privremeni statistički podatci SURS-a za prošlu godinu pokazuju još jednu izuzetnu turističku godinu u Sloveniji. Slovenski turizam već četvrtu godinu zaredom bilježi porast dolazaka i noćenja. Tako su turistički smještajni objekti prošle godine imali više od 4,7 milijuna dolazaka turista i gotovo 12 milijuna turističkih noćenja, što znači 13 % više dolazaka i 11 % više noćenja nego u 2016. godini. 
 
Gosti su najviše noćenja ostvarili u hotelima - više od 7,2 milijuna (+ 9 % rast) odnosno 60 % svih turističkih noćenja - slijede kampovi s 14 % udjela u noćenjima (+ 21 %). Među općinama prema broju ostvarenih noćenja prevladavaju lječilišne (28 % udio ili više od 3,3 milijuna odnosno 4 % rast), zatim planinske (26 % udio i 17 % rast) i primorske općine (20 % udio i 9 % rast), općina Ljubljana (12 % udio i 14 % rast), gradske općine (7 % udio i 12 % rast) i druge općine (7 % udio i 21 % rast). 

SLOVENIJA JE BILA IZNAD PROSJEKA
Prošle godine turizam je također rastao na globalnoj razini, no ne takvim intenzitetom kao u Sloveniji. Podatci Svjetske turističke organizacije UNWTO pokazuju da su prošlogodišnji rezultati bili najbolji u posljednjih sedam godina: dolasci turista na međunarodnoj razini porasli su za 7 % u prvih deset mjeseci 2017. godine (u Sloveniji + 17 %) te dosegli 1,322 milijarde. Za ovu godinu predviđaju 4 – 5 % rasta. Europa, međunarodno najposjećeniji kontinent, u prvih deset mjeseci 2017. godine postigla je rast od 8 % (671 milijuna dolazaka), što je znatno više od prethodne godine (2,5 %).

SLOVENIJA ODUŠEVILA SVJETSKU JAVNOST NA RAZNIM PODRUČJIMA
Za uspjeh su značajni, kako proizvod, tako i njegova pravilna i konzistentna promocija. Posljednjih godina u Sloveniji su stvoreni atraktivni turistički proizvodi i inovativna iskustva u prirodi, uvedeni su novi boutique hoteli i glamping. Prošle je godine Slovenija pobudila svjetsku pozornost i na mnogim drugim područjima. Zbog uspjeha Ane Roš, najbolje kuharske majstorice na svijetu 2017. te drugih kuharskih majstora, slovenska gastronomija postala je prepoznatljivija, mnogi mediji postavili su ju uz najuglednije na globalnoj razini. 
 

NA USPJEHE JE UTJECALA INTENZIVNA PROMOCIJA
Izuzetni rezultati slovenskog turizma, ugledne nagrade i izloženost u najznačajnijim svjetskim medijima također su odraz različitih promocijskih aktivnosti koje je Slovenska turistička organizacija prošle godine provodila u suradnji sa slovenskim turističkim gospodarstvom. Godina 2017. bila je jedna od najuspješnijih i promocijski najintenzivnijih za STO. Sudjelovala je i organizirala 140 poslovnih događaja u 30 država svijeta i 13 000 poslovnih sastanaka. Pored fokusiranja na ključna tržišta, promociju slovenskog turizma posebno je intenzivirana u SAD-u i Francuskoj, na tržištima s izuzetnim potencijalom. Među najupečatljivija predstavljanja prošle godine spada partnerstvo s globalno najznačajnijom turističkom burzom ITB Berlin.

NA IZLOŽENOST SLOVENIJE UTJECALE SU ZNAČAJNE NAGRADE
Globalnoj prepoznatljivosti Slovenije kao zelenog, aktivnog, zdravog odredišta u 2017. godini doprinijele su i nagrade. STO je primila prestižnu nagradu National Geographic World Legacy Destination Leadership za održivo upravljanje odredištem i The Golden City Gate 2017. za promocijski video Slovenia. Make New Memories. Flight Network, jedna od vodećih mrežnih turističkih agencija iz Kanade, proglasila ju je jednom od najboljih turističkih organizacija na svijetu. Društvo turističkih novinara Slovenije također je prepoznalo značajan doprinos STO-a povećanju prepoznatljivosti Slovenije te joj dodijelilo Kristalni Triglav 2017., priznanje za vrhunska postignuća u slovenskom turizmu.

UGLEDNI MEDIJI POSVETILI SU VELIKU POZORNOST SLOVENIJI
Slovenija je prošle godine doživjela iznimnu pokrivenost globalno utjecajnim i značajnim medijima; vrijednost njihovih objava procijenjena je na više od 10 milijuna eura. Medijski odazivi odražavaju intenzivan rad STO-a i partnera koji su prošle godine pripremili razne studijske izlete na kojima su ugostili više od 400 novinara i utjecajnih pisaca na internetu.
O slovenskoj turističkoj ponudi, u kojoj su posebno naglasili našu gastronomiju i Anu Roš, najbolju kuharsku šeficu na svijetu u 2017. godini, izvijestili su Conde Nast Traveler, New York Times, The Wall Street Journal, The Telegraph, The Guardian, Forbes, Financial Times, CNN, National Geographic Traveller, Vogue, Huffington Post, La Parisienne, Madame Le Figaro, La Reppublica i dr. Travel + Leisure nominirao je Sloveniju za odredište 2017. godine i uvrstio ju u 50 najljepših koja je potrebno posjetiti ove godine.

CILJ JE OBLIKOVANJE PROIZVODA S VIŠOM DODANOM VRIJEDNOŠĆU
U skladu sa Strategijom održivog rasta slovenskog turizma 2017. – 2021., jedan je od ključnih ciljeva slovenskog turizma povećanje prepoznatljivosti Slovenije kao zelenog, aktivnog, zdravog odredišta za boutique iskustva s 5 zvjezdica, povećanje dodane vrijednosti turizma i priljeva po osnovi izvoza putovanja, fokusiranje na zahtjevnog posjetitelja koji traži kvalitetna raznovrsna i aktivna iskustva, mir i osobne pogodnosti, oblikovanje inovativnih proizvoda više dodane vrijednosti, temeljenih na održivom razvoju, desezonalizacija, geografska rasprostranjenost turističkih tijekova, osiguravanje odgovarajućeg i motiviranog osoblja, bolji pristup Sloveniji, povećanje investicija i osuvremenjivanje turističke infrastrukture.

STO ĆE PROVESTI VIŠE OD STOTINU DOGAĐAJA
STO sudjeluje i na uglednim događajima u Sloveniji, kao što su Conventa, Slovenska turistička burza, Bledski strateški forum, I FEEL SLOVENIA IRONMAN 70.3 Slovenian Istria, Dani slovenskoga turizma itd. Slovenija će ove godine steći dodatnu pozornost i ugled i kao predlagateljica prvog Svjetskog dana pčela te provedbom prestižnog međunarodnoga Golf Travel Marketa, jednog od najvećih poslovnih događaja u Sloveniji.

STO SA ZELENOM PONUDOM NA SAJMU NATOUR ALPE-ADRIA
Tako STO u suradnji s Konzorcijem Slovenia Green predstavlja nekoliko dobrih praksi odredišta i ponuditelja, nositelja znaka Slovenia Green i uključenih u projekt Zelena shema slovenskoga turizma. U izložbenom prostoru STO-a veličine 120 m² svoju ponudu prikazuju Bela krajina, Kamnik, Terme Snovik, Vipavska dolina, Thermana Laško, Cerkno, Kočevsko, Polhograjsko, Žalec, Velenje, Nova Gorica, Bioterme Mala Nedelja.
 
STO je danas u okviru sajma detaljno predstavila Zelenu shemu slovenskog turizma koja ujedinjuje različite napore za razvoj održivog turizma u Sloveniji i poziv za uključivanje u nju. Trenutačno su dio tog inovativnog projekta već 23 odredišta, 18 ponuditelja smještaja, 3 parka i 2 turističke agencije. Zelena shema jedinstveni je model za promicanje održivog razvoja i upravo je održivo upravljanje Slovenijom kao turističkim odredištem bio jedan od razloga za prestižnu nagradu National Geographic World Legacy Destination Leadership koju je STO primila od National Geographica.


Nazad
 
 
 
 
back to top