InHoReCa in your country:
Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Subota, 18.11.2017 || Prvi Marriott International hotel u Banja Luci  |  The Gypsy Table ponovno u Zagrebu  |  Otvoren hotel Tarčin Forest Resort   |  Mlada Frankovka Feravina obilježila Martinje  |  Dalmatinski pršut za prste polizat  |  Vina i šampanjci iz svih krajeva Hrvatske i svijeta  |  Uskoro licitacija za hotel Ležimir  |  Miele gradi novu tvornicu perilica rublja  |  Tata i sin Navojec u Žujinom dirljivom božićnom TV spotu   |  46% Hrvata ove zime putuje u inozemstvo, a troše više nego prošle godine  |  HEINEKEN Hrvatska u Karlovcu otvorio zeleno skladište vrijedno preko 20,5 milijuna kuna   |  Sve je spremno za jubilarni 30. Kongres ugostitelja i turističkih djelatnika u Šibeniku  |  U centru Zagreba otvorena MIVA galerija vina  |  Uspješno odrađena kampanja prerade cikorije  |  Ugostitelji uputili svoje zahtjeve državi i Gradu Zagrebu  |  Radionica za hotelijere 16. studenog  |  Ruši se Hotel Termia u Bizovačkim toplicama i gradi novi hotel s 4 zvjezdice  |  Nova lokacija i noviteti u ponudi pizzerie Chello  |  Uz Beck's svatko može biti umjetnik  |  Martinje u najnagrađivanijem hrvatskom vinogorju  |   ||
   

Hrvatska: Održana 1. konferencija o cjelogodišnjem turizmu „Može li hrvatski turizam 365?“

11.10.2017
U prepunoj dvorani hotela Sheraton održana je 1. konferencija o cjelogodišnjem turizmu „Može li hrvatski turizam 365?". Uz brojne regionalne i hrvatske stručnjake i lidere u turizmu aktualizirana je tema cjelogodišnjeg turizma u Hrvatskoj te ključnih izazova koje ona nosi.

Visoka sezonalnost turizma i dosezanje infrastrukturnih i drugih maksimuma u ljetnim mjesecima te niska turistička zastupljenost u kontinentalnom dijelu Hrvatske realna je slika hrvatskog turizma, koja nas zabrinjava.

Kako produljiti sezonu i kako pokrenuti turistički razvoj kontinentalne Hrvatske bile su glavne teme konferencije o kojima su raspravljali vrhunski stručnjaci za turizam iz regije – Christopher Hinteregger i Karin Stephani Niederer iz Austrije, Maria Pap iz Mađarske, Peter Vesenjak i Maja Pak iz Slovenije, Tim Clancy iz Irske i BiH, te brojni lideri domaćeg turizma – Ivana Budin Arhanić, Kristian Šustar, Nedjeljko Pinezić, Ivana Kolar, Boris Žgomba, Jako Andabak, Joe Bašić, Nenad Nizić, Ronald Korotaj, i drugi. Predstavili su pozitivna iskustva i najbolje regionalne prakse te iznijeli svoja viđenja problematike, potencijala i mogućih aktivnosti za daljnji razvoj.
 
 

Robert Pende pomoćnik ministra turizma Hrvatske smatra da da bi cjelogodišnji turizam donio brojne prednosti i blagodati, pogotovo u kontinentalnom dijelu zemlje, označivši da za taj razvoj nedostaje infrastrukture, ali i da bi postojeće smještajne i druge kapacitete trebalo bolje koristiti. Istaknuo je kako hrvatski turizam može i mora 365, ali je to proces u kojem moraju sudjelovati svi, od stanovnika i poduzetnika do vlasti na svim razinama.

Zdravko Počivalšek, ministar gospodarstva Slovenije istaknuo je Turizam je lokalna priča koja se prodaje na globalnom tržištu. Ugled turizma kao izvanrednog poslodavca, generatora prihoda, s obzirom na izvoz putovanja, dobrobiti i kvalitete života, na globalnoj se razini poremetio. Overtourism postaje mainstream. Stoga danas nije dovoljno razmišljati o redizajnu. Trebamo potpuno nov koncept razmišljanja i jasnu zajedničku viziju. U Sloveniji smo proveli opsežan proces pripreme nove Strategije održivog rasta slovenskog turizma do 2021.g.. Potrebna su brojna ulaganja, novi poslovni modeli, restrukturiranje hotelskih tvrtki na državnoj razini, zelene inovacije i proizvodi s većom dodanom vrijednošću koji će uvjeriti zahtjevnog posjetitelja koji traži autentična iskustva – i za to je spreman platiti više.

Konferenciju je zaključila organizatorica konferencije Ivana Kolar: Na kraju ove konferencije jasno se iskristaliziralo da postoji želja za cjelogodišnjim turizmom, ali da je potrebna inicijativa i aktivnost. Ako aktivno radimo mogu se dogoditi promjene. Ukupna efikasnost našeg rada mora biti veća. Na razini države potrebno je napraviti strategiju cjelogodišnjeg turizma i jaču promociju te uključiti kontinentalnu hrvatsku u razvojnu priču turizma. Dobro bi nam došli i poticaji za nove projekte, edukacija stanovništva, osiguravanje povoljnih financijskih sredstava iz EU fondova, olakšavanje prepreka i osiguranja nužne infrastrukture.
 
 

Hrvatska može razviti turizam 365 koristeći neke od iskustava drugih uspješnih zemalja poput Austrije, Slovenije i Mađarske. No, to sve je dio dugoročnog procesa koji nije moguće realizirati preko noći, niti je zadatak samo države. To je zadatak svih nas koji smo još uvijek nedovoljno povezani, još uvijek dijelimo Hrvatsku na kontinentalnu i morsku, dijelimo je po županijama i pojedinim mjestima.

Poanta ove konferencije je povezivanje i suradnja i razmišljanje izvan lokalne zajednice. Hrvatska mora biti jedna destinacija. Pred nama su 2 zadatka – produžiti sezonu tamo gdje smo dobri i razviti atraktivnu cjelogodišnju ponudu na kontinentu gdje je to moguće. Povežimo naše ciljeve, naše aktivnosti, naše proizvode i doživljaje i naposljetku – naše zajedničke rezultate. – istaknula je Kolar.



Nazad
 
 
 
 
back to top