InHoReCa in your country:
Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Petak, 30.10.2020 || Imamo prvu Vinsku Damu i Vinskog Gospodina hrvatske vinske scene   |   U Splitu uspješno održano sedmo izdanje Taste the Mediterraneana  |  Dodijeljene nagrade na 9. Zagreb Tourfilm festivalu  |  Ulaganje u kvalitetu, brza prilagodba i destinacijski menadžment imperativ za cjelogodišnji turizam  |  Uspješno održana konferencija Može li hrvatski turizam 365?   |  Aminess hoteli i kampovi proširili poslovanje na otok Krk  |  Valamar Riviera očuvala sva radna mjesta te očekuje ostvariti 30% lanjskog prihoda   |  Valamar nabavlja 100 posto električne energije iz obnovljivih izvora  |  Predstavljeno osam vrhunskih traminaca Srijemskog vinogorja  |  „1. Novinarska berba – Brodski Stupnik“ Udahni, okusi, doživi vinograde Brodskog Stupnika!   |  WINE & BIKE TOUR ERDUT  |  Valamar uspješno stabilizirao poslovanje, očuvao radna mjesta i pokrenuo sezonu  |  Vinska Dama i vinski Gospodin hrvatske vinske scene  |  Novi meni restorana Terbotz na najljepošoj terasi Kontinentalne Hrvatske   |  Zaplovite mirnim morima u ljeto iz snova  |  Vinski razgovori uz veličanstvene tramince Iločkih podruma  |  Čaroban Rose iz Kutjeva za osvježavajuće uživanje u Ljetu  |  Od Michelinove preporuke do zvjezdice kvalitetnim lokalnim proizvodima   |  Vino uz žlicu u Veganšpeku  |  Održala se prva hrvatska konferencija o vinskom marketingu  |   ||
   

Hrvatska: Od Michelinove preporuke do zvjezdice kvalitetnim lokalnim proizvodima

06.07.2020
U Michelinovom vodiču za 2020. godinu nalazi se 70 hrvatskih restorana, od kojih je šest iz Splitsko-dalmatinske županije s oznakom Michelin Plate; Zrno Soli, ZOI, Kadena, Jeny, Dvor i konoba Trs.

 

Kako bi se obilježio uspjeh i izvrsnost tih restorana, ali i vidjelo što je sve potrebno za daljnji napredak i prelazak s Michelinove preporuke na Michelinovu zvjedicu, u Županijskoj komori Split sastali su se ugostitelji s lokalnim proizvođačima eno i gastro proizvoda.

„Uvrštavanje u Michelinov vodič neosporna je potvrda kvalitete te rada, truda i ljubavi za gastronomiju, koja predstavlja vrhunsku gastro referencu u svim vremenima, a u trenutnim okolnostima u kojima su ugostitelji suočeni s brojnim izazovima, dodatni im je poticaj i vjetar u leđa. Ovdje su prema Michelinovom izboru najbolji od najboljih restorana u Splitsko-dalmatinskoj županiji, a njihovo jače povezivanje s lokalnim proizvođačima hrane i pića može poslužiti kao primjer i drugima te je put za daljnji razvoj dalmatinske i hrvatske eno-gastronomije i njeno još bolje pozicioniranje na gastronomskoj karti izvrsnosti", poručio je predsjednik Županijske komore Split Joze Tomaš, naglasivši da je 

Naime, cilj je Komore bio ovim susretom, istaknuti vrijednost i kvalitetu hrvatskih proizvoda, potaknuti na njihovo veće korištenje i kupovinu. Tako su na sastanku sudjelovali i predstavnici strukovnih tijela ŽK Split kako bi se otvorila vrata jačoj suradnji proizvođača domaćih eno i gastro proizvoda s restoranima. Proizvode svojih članica, od ulja, vina i likera do pršuta i suhomesnatih proizvoda ugostiteljima predstavili su Udruženje Vino Dalmacije i Grupacija prehrambeno-prerađivačke industrije splitske Komore.

Predstavnici splitskih restorana Zrno Soli, ZOI i Kadena te restorana Jeny iz Tučepa potom su podijelili svoja iskustva, prepreke s kojima se susreću te mogućnosti za veće korištenje lokalnog i hrvatskog i bolje umrežavanje s domaćim proizvođačima. ''Naša vrata uvijek moraju biti otvorena za naše proizvođače hrane i pića, a oni nas moraju doživljavati kao svoje krajnje i najbolje promotore'', smatra vlasnik restorana Zrno Soli Ivo Vrdoljak, naglasivši da je temelj svega ponuditi gostu ono najbolje od mjesta na koje je došao, a u Dalmaciji je to autohtona, zdrava mediteranska hrana. Voditelj splitskog ZOI-a Mirko Mirčeta smatra da je u svemu izuzetno bitna i edukacija konobara koji su u direktnom kontaktu s gostima, dok je chef Kadene, Braco Sanjin potvrdio neupitnost domaćih namirnica u vrhunskim ugostiteljskim objektima. Vlado Čović iz restorana Jeny rekao je kako oni koriste ulje iz vlastitog maslinika i u potpunosti podržavaju koncept nula kilometara te da je svakako dobar način da proizvođači dođu u restoran i predstave svoju ponudu.

„Dalmatinsko vino i nagrađivana dalmatinska ulja, likeri poput onih od kadulje i rogača, vrhunski pršuti i svježa riba, samo su dio bogate palete domaćih proizvoda koji nose svoje priče i upravo te priče trebaju biti promovirane i ispričane suvremenim gostima u potrazi za autohtonim i novim", rekao je Tomaš, a svi su sudionici sastanka složili oko toga kako baziranje hrvatske gastronomije u što većem dijelu na domaćim proizvodima, njegovanje naših autohtonih okusa, inovativno korištenje lokalnog i tradicionalnog u stvaranju novih proizvoda, doprinosi razvoju autentične gastronomske ponude koju gosti prepoznaju i koja postaje sve važniji motiv njihova dolaska i ponovnog vraćanja u destinaciju.

Rekao je kako je sada na ŽK Split da se ova inicijativu još nadogradi te da će se u narednom periodu organizirati obilazak proizvođača, odnosno ugostitelja ili neki drugi način njihovog konkretnijeg predstavljanja i umrežavanja. U svakom slučaju, ugostitelji su bili izrazito zadovoljni inicijativom ŽK Split i organizacijom zajedničkog sastanka te su izrazili želju da se s ovom praksom nastavi i ubuduće.



Nazad
 
 
 
 
back to top