InHoReCa in your country:
Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Subota, 04.07.2020 || Vino uz žlicu u Veganšpeku  |  Održala se prva hrvatska konferencija o vinskom marketingu  |  Uskoro treći Pjenušavi srijemski doručak   |  Odmor nikad bliže – nova kampanja TZ Zagrebačke županije  |  Pan Pilsner- upoznajte pivo s okusom petka  |  HGK traži produljenje potpora HZZ-a za očuvanje radnih mjesta  |  Osnovana Zajednica riječnog turizma HGK  |   HGK poziva na žurnu provedbu natječaja za pomoć vinarima  |  Hrvatski chefovi na australskoj gastro platformi Chef's Pencil  |   U preporukama za goste u samoizolaciji uvaženi prijedlozi ZOT HGK  |  Split uskoro dobiva najljepši heritage hotel  |  Valamar Riviera i dalje na poziciji najboljeg poslodavca u turizmu  |  Novi promotivni video Esplanade pruža osjećaj sigurnosti i poziva goste u Zagreb   |   Turistička aktivnost stanovništva Hrvatske u 2019.  |  Drugi virtualni susreti o turizmu okupili brojne stručnjake iz Regije i 24 zemlje svijeta  |  Vino vinarije PERAK - šampion 52. Izložbe vina kontinentalne Hrvatske  |  Meet up: SMART TOURISM 5.0  |  Trend pada turističkih noćenja   |  Socijalni partneri u turizmu dogovorili nastavak primjene Kolektivnog ugovora ugostiteljstva  |  Vinolog predstavlja: Wine to go - uživanje u vinu bilo kada i bilo gdje  |   ||
   

ISTRAŽIVANJE: Na jedno znači na pet

07.11.2016
Što je birtija  bliže, to češće u nju idemo, pokazalo je istraživanje, koje je provela češka pivovara Budvar. Prosječni Čeh ide u pivnicu jednom tjedno i zadrži se u njoj dva do tri sata. Ne mari puno za juke box, konobarice „gore bez" i živu glazbu, ide tamo prvenstveno zbog dobrog piva i društva. A kad kaže da ide „na jedno", to obično znači pet.
 
U vrijeme usvajanja takozvanog protupušačkog zakona, koji se tiče i konzumacije alkohola, pivovara Budvar iz Čeških Budějovica zaključila je da tradicionalna češka gostionica proživljava možda i svoje najgore dane. Stoga su u pivovari odlučili provesti reprezentativno istraživanje nazvano „Krčmografija" koje je provedeno na 1151 ispitaniku.Anketari su došli do zaključka da Česi, unatoč svim promjenama, ne daju svoju pivnicu, prenosi portal Pivnica.net.
 
Pokazalo se čak da je svaki deseti gost seoskih gostionica spreman sufinancirati vođenje gostionice, kad bi to došlo u pitanje.Najviše se ide u gostionicu koja je od mjesta stanovanja udaljena pola kilometra. Trećina omiljenih gostionica su „obične restauracije" s podnevnim menijem, a drugu trećinu čine pivnice i točionice.
 
Na selu su omiljene gostionice na lokalnim igralištima. A što je gostionica bliže, to češće u nju idemo.Muškarci su kao stalni gosti, štamgasti, skromniji od žena. Oni imaju tri razloga odlaska u birtiju - omiljenu vrstu piva, prijatelje i mogućnost gledanja utakmice i lijepih žena. Žene su kudikamo zahtjevnije. One imaju čak 24 razloga zbog kojih odlaze u omiljenu gostionicu. Bitna im je čistoća, gledaju da čaše budu čiste, isto tako i toalet i uopće imaju visoke zahtjeve što se tiče okolice u ugostiteljskom lokalu, a gledaju i na klimatizaciju i prostor za nepušače.Kad muškarci idu „na jedno" to je u prosjeku nepunih pet piva, dok žene umjesto jednog popiju malo više od tri velika piva.
 
Zanimljiv je i podatak da štamgasti u svojoj omiljenoj pivnici obično popiju isti broj piva kao i obilni gosti.U gostionicu se uglavnom ide na dva do tri sata. Sela se razlikuju od grada po tome što se na selu u birtiju ide na kraće vrijeme, u miru i pojedinačno. Dok se u gradovima 31 posto ispitanika u pivnici djedi četiri vi više sati, na selu je takvih 24 posto.„Iznenađujuće je da to hoćemo li u gostionicu ići češće ili rjeđe, ne zavisi toliko od novca, koliko od raspoloživog vremena.
 
S dolaskom obiteljskih obveza pada spremnost da se vrijeme provodi u pivnici. I obrnuto, kad djeca poodrastu, vraćamo se u birtiju," objašnjava Jaroslav Cir iz agencije za ispitivanje javnog mnijenja Perfect Crowd, koja je u rujnu provela ovo istraživanje.U prosjeku se za sat vremena popije jedno i pol pivo po osobi.
 
Muškarci piju brže, pa je njihov promjer gotovo dva piva u sat vremena (0,96 litara) a žene sporije - pivo i pol (0,81 l). Na selu se pije brže nego u gradu.Na selu ljudi obično poznaju gostioničara i konobare, te su u 83 posto slučajeva s njima „na ti". Seoska birtija ja kao sala za sastanke, burza rada i kavana.
 
Gostionica u ruralnoj sredini, naime, igra važnu ulogu i u pronalaženju posla, pa čak 58 posto ispitanika navodi da u gostionici doznaje gdje se nudi kakav posao, a čak 45 posto ih tvrdi da u gostionicu idu tražeći pomoć za neki posao. A čak tri četvrtine ispitanika tvrdi da u seoskoj birtiji dozna sve što treba znati. Gostionica je tako pravo ured za informacije. Iz istraživanje također proizlazi da su češki pivopije u biti miroljubivi. U gostionici se tuče zanemarivih sedam posto ispitanika.


Nazad
 
 
 
 
back to top