InHoReCa in your country:
Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Nedelja, 23.02.2020 || Vinski razgovori uz vina i likere Fiolić i najavu Zadar Wine Festivala   |  Aminess jedina turistička kompanija nagrađena certifikatom Poslodavac Partner  |  Najbolji hostel na svijetu dolazi na prvu hrvatsku konferenciju o hostelima   |  Osnovana Zajednica poslovnog turizma HGK  |   Vanja Halilović imenovana na poziciju direktorice marketinga tvrtke Kutjevo d.d.  |  Vinart Grand Tasting - nezaobilazno mjesto za sve koji se žele ozbiljno baviti vinom  |  Vodeći hotelijeri i investitori okupljaju se idući tjedan u Zagrebu  |  Kvaliteta najvažnija, ali uz realne cijene  |  Peta godina rekordnih razina turističkih noćenja  |  Vinari trebaju snažniju potporu države  |  McDonald's nagrađen jer zaposlenicima omogućava da ostvare svoj potencijal   |  EN PRIMEUR 2020.:nikad veći broj istarskih vinara i mladih Malvazija  |  Hrvatski vinari u Parizu  |  U Malom Lošinju otvoren prvi HoReCa centar na cresko-lošinjskom otočju  |  Bogati program 6. Whisky Faira Zagreb  |  Vinski razgovori uz noviju istarsku vinariju Valenta   |  San Mauro Muškat momjanski – priča o skladu prirode i ljudske ruke  |  Vino uz slasticu u Procaffeu  |  En Premieur 2020: Istarski vinari na jedan dan sele u Zagreb  |  FOODIN – osobni prehrambeni asistent  |   ||
   

InRestaurant intervju : FOODIN – osobni prehrambeni asistent

04.02.2020
OD IDEJE DO REVOLUCIJE U PREHRANI 
 

Možete li nam reći nešto više o sebi i FoodInu kao startupu? 
Mi smo tim od četvero ljudi s EFZG-a, FER-a i TVZ-a. Započeli smo s projektom FoodIn potkraj faksa. Uočivši problem koji postoji i shvativši da ga nijedna od velikih kompanija neće riješiti, odlučili smo razviti uslugu koja dostavlja namirnice na bazi onoga što želite/trebate jesti. Četvero je osnivača – 2 ekonomista i 2 developera, ali imamo još 5 ljudi koji rade ili u uredu ili remote. 

Odakle ideja za taj poslovni projekt? Koja je vaša misija?

Ideja se stvorila iz frustracije, navika nam je naručivati poznate namirnice koje znamo pripremiti, no na taj način nemamo raznoliku prehranu, što može za posljedicu imati razne bolesti. Ono što mi želimo je –  pružiti platformu uz pomoć koje ne samo što ćete biti zdravi i fit, nego će vaša hrana biti neopisivo ukusnija od one koju nudi bilo koji restoran u gradu.

FoodIn se bavi rješavanjem problema planiranja obroka i dostave namirnica. Kako ste prepoznali potrebu za tim kod današnjih potrošača? Je li Hrvatska povoljno tlo za takve projekte?

Znam da bismo sada trebali reći da smo napravili velika istraživanja i ispitali jako puno ljudi, ali zapravo smo išli na osjećaj da postoji problem, jer smo ga svi četvero imali, napravili startup i onda ispitivali ljude. Pokazalo se da smo u pravu, da ljudi dijele taj problem. Stoga, definitivno ima prostora za takvu uslugu. Prosječan hrvatski korisnik doći će na FoodIn vidjeti recepte i otići sam kupiti namirnice jer više cijeni novac nego vrijeme. Zasad su ljudi koji rade u tehnološkim tvrtkama naši najvjerniji korisnici.
 

Može se reći da je FoodIn jedina platforma koja nudi usluge dostave namirnica s receptima prema planu prehrane na kućni prag. Jeste li zadovoljni dosadašnjim poslovanjem? 

Mislim da smo jedini u svijetu koji nude takvu opciju. Postoje aplikacije poput MealLimea i SideChefa, no oni nemaju planove prehrane i njihova se dostava obavlja isključivo preko AmazonFresha. Mi imamo svoju logistiku i dostavljamo iz više trgovina, čak i s tržnice. Dosad smo ostvarili više od 400 dostava po cijelom Zagrebu, a upravo planiramo proširenje u jedan veliki europski grad.

Kako izgleda proces narudžbe namirnica putem FoodIna? Na kojim lokacijama obavljate dostavu? 

Korisnik može odabrati želi li kuhati recepte ili pratiti plan prehrane. Zatim doda namirnice u košaricu jednim klikom, ukloni one koje ne želi ili ih već ima, i narudžba mu je spremna minimalno u roku od 2 sata.

Na hrvatskoj gastronomskoj sceni moguće je naći slične projekte poput Moje Zrno i Jedem doma po čemu se razlikujete i kako se, općenito, nosite s konkurencijom? 

Mislim da i mi i naša konkurencija imamo veći problem s Woltom i Glovom nego jedni s drugima. Moje Zrno su najsličniji nama, kad je riječ o poslovnom modelu. Mi omogućujemo korisniku da personalizira svoju košaricu, dok Moje Zrno ima jelovnik za mjesec dana. Imamo i mi jelovnike, no oni su rastavljeni po danima, tako si korisnik može smanjiti trošak i, u većini slučajeva, izbjeći bacanje hrane.

S kojim trgovačkim lancima u svijetu i Hrvatskoj surađujete i na kakav način? Imate li planove za proširenje suradnje?

Tehnički nismo u suradnji ni sa jednim velikim trgovačkim lancem. Nabavljamo od svih. Mi imamo bazu podataka i suradnju s manjim poduzećima poput Fišeraja, Veronike, OPG-ova s Trešnjevke i Dolca. Većina naših dostava je iz najbliže prodavaonice, naši korisnici uopće ne preferiraju jednu specifičnu prodavaonicu, dok 34% svih dostava dolazi iz kombinacije "tržnica plus prodavaonica.”
Donijeli ste odluku za financiranje putem Kickstarter kampanje. Kako izgleda vas poslovni model? 

Da, financiranje putem Kickstarter kampanje bio je naš prošlogodišnji potez zbog kojeg je dosta ljudi čulo za nas. To nam je otvorilo mnoga vrata te smo „upali" u FRC-ov akcelerator. Kada narudžba stigne, nju može preuzeti bilo koji dostavljač u blizini mjesta dostave pa tako smanjujemo kilometražu. Korisnici mogu naručiti što god žele, a dostava će ih koštati 20 kuna. 
 
 

Imate li planove za inovacije u budućnosti, tj. što planirate u 2020.? 

U planu za 2020. je širenje na američko i europsko tržište. Imamo aplikaciju koja će spojiti našu dostavu i nutricioniste gdje će svatko moći napisati svoj plan ili kupiti postojeći, a svatko tko se pretplati na plan, ima osiguranu besplatnu dostavu. Takav je model puno skalabilniji, jer mi prestajemo biti content provider. Razvili smo tehnologiju za praćenje zaliha pomoću koje će ljudi puno više uštedjeti nego da kupuju u tradicionalnom web shopu. 

Inovacija za budućnost je napretek. Vrlo je izražena potreba za brzim jelima koja su zdrava, organska i omogućuju bolji učinak za pojedinca. Tu smo nekako našli svoju nišu i nećemo prestati dok svatko u svijetu ne bude mogao jesti kao top-sportaši i dok FoodIn ne postane osobni asistent za prehranu. 
 
Pripremila: Barbara Božić, barbara@b2bmedia.org 

Nazad
 
 
 
 
back to top