InHoReCa in your country:
Hrvatska   Srbija   BiH  
Povratak na pocetnu stranu  
  HRVATSKA Nedelja, 05.07.2020 || Vino uz žlicu u Veganšpeku  |  Održala se prva hrvatska konferencija o vinskom marketingu  |  Uskoro treći Pjenušavi srijemski doručak   |  Odmor nikad bliže – nova kampanja TZ Zagrebačke županije  |  Pan Pilsner- upoznajte pivo s okusom petka  |  HGK traži produljenje potpora HZZ-a za očuvanje radnih mjesta  |  Osnovana Zajednica riječnog turizma HGK  |   HGK poziva na žurnu provedbu natječaja za pomoć vinarima  |  Hrvatski chefovi na australskoj gastro platformi Chef's Pencil  |   U preporukama za goste u samoizolaciji uvaženi prijedlozi ZOT HGK  |  Split uskoro dobiva najljepši heritage hotel  |  Valamar Riviera i dalje na poziciji najboljeg poslodavca u turizmu  |  Novi promotivni video Esplanade pruža osjećaj sigurnosti i poziva goste u Zagreb   |   Turistička aktivnost stanovništva Hrvatske u 2019.  |  Drugi virtualni susreti o turizmu okupili brojne stručnjake iz Regije i 24 zemlje svijeta  |  Vino vinarije PERAK - šampion 52. Izložbe vina kontinentalne Hrvatske  |  Meet up: SMART TOURISM 5.0  |  Trend pada turističkih noćenja   |  Socijalni partneri u turizmu dogovorili nastavak primjene Kolektivnog ugovora ugostiteljstva  |  Vinolog predstavlja: Wine to go - uživanje u vinu bilo kada i bilo gdje  |   ||
   

Srbija: Oporavak tržišta piva u Srbiji za 5,2%

17.05.2018

Prema posljednjoj analizi Ekonomskog utjecaja pivskog sektora, industrija bilježi blagi oporavak od 5,2% za period 2015. do 2016, a blagi rast se bilježi i u 2017.  Pivska industrija je dio prerađivačke industrije koja je sudjelovala sa 15,6% u formiranju BDP-a Srbije. Pivovare u Srbiji su 89% nabave ili 119 milijuna eura potrošile u Srbiji da bi proizvele pivo, priopćilo je Udruženja pivara Srbije.3
 
 
Kako se dodaje u priopćenju, najvažniji poljoprivredni sastojak piva, ječmeni slad, se čak u iznosu od 98% nabavlja u Srbiji, a po prvi put se u lokalnim trgovinama pojavljuje i hmelj, i to 2% ukupnih nabavki u 2015. i 9% u 2016, što predstavlja poticaj za razvoj srpske poljoprivrede. 

U prethodne tri godine zajedničkim naporima najvećih srpskih pivara i otvorenim, konstruktivnim dijalogom s državom, što je između ostalog rezultiralo i stabilizacijom akcije, uspjeli smo zaustaviti dugogodišnji negativan trend i zabilježiti blagi oporavak pivarske industrije, što za nas predstavlja ohrabrenje da smo na dobrom putu.
 
Međutim, za postizanje stabilnog i kontinuiranog rasta kategorije piva, neophodno je dugoročno predvidivo poslovno i ekonomsko okruženje, što će utjecati na jačanje srpske ekonomije i višestruku dobrobit za tržište i društvo u kojemu poslujemo. Za nas je odgovornost prvenstveno prema okruženju jedan od ključnih poslovnih prioriteta, zbog čega ne investiramo samo u razvoj srpskog gospodarstva i društva, već se zalažemo za odgovornu konzumaciju piva, istakao je Vladimir Novaković, predsjednik Skupštine Udruženja pivara Srbije.

Ukupna zaposlenost povezana s proizvodnjom u pivarskoj industriji čini do 16.500 radnih mjesta, a u lancu proizvodnje i distribucije svaki zaposleni kreira 8,51 novih radnih mjesta. 

Članice Udruženja pivara Srbije su u 2016. godini kroz trošarine i poreze, socijalna davanja i doprinose u budžet Republike Srbije uplatile 226 milijuna eura. U 2016. izvezeno je ukupno približno 1,3 milijuna hektolitara srpskog piva u zemlje regije i EU, i to u ukupnoj vrijednosti od 41,58 milijuna eura, što predstavlja rast od 4,54% odnosu na 2008. 

Tržište piva u Srbiji:
  
  •     Pivski sektor u Srbiji predvode tri velike kompanije: Carlsberg Srbija, Heineken Srbija i Molson Coors, s tržišnim udjelom većim od 95%. 
  •     Maltinex proizvodi osnovni sastojak za proizvodnju piva, pivski slad, koji se proizvodi od 100% ječma proizvedenog u Srbiji.  
  •     Osim ovih pivara, postoje još tri manje pivovare: BIP (M6), Valjevska i Niška pivara i 20 mikro-pivara koje posluju na srpskom tržištu.
  •     Pivski sektor proizvodi oko 40 različitih vrste piva.



 
 

Nazad
 
 
 
 
back to top